Interim Management

Achtergrond

Interim Management

Achtergrond


Mijn werk achtergrond bestaat uit een breed scala aan expertise in verschillende sectoren. Dit zowel binnen het bedrijf als ook als externe leveranciers projecten begeleidend.

Dit waren o.a. transport & logistiek, laboratoria, consultancy, milieu en healthcare bedrijven. Altijd werkzaam geweest in de private sector zowel beursgenoteerd als ook Private Equity gedreven. Ook diverse fusies en overnames begeleid.

Ervaring


Ik ben een persoon die graag vernieuwingen doorvoert en 'selfstarter' en het team daarin meeneemt. Projecten zowel op infrastructuur migraties, uitrollen van applicaties (eigen ontwikkeling of commercial of the shelf), ERP migraties en uitrol (Europees), Data en Machine learning projecten, PIM project, Lean projecten, cloudmigraties en architectuur projecten. Ook veel klanten bijgestaan bij selectie van applicaties en business/IT oplossingen en bijbehorende architectuur. Dit alles gekoppeld met de business strategien van de organisatie.

Voor een volledig overzicht verwijs ik graag naar mijn Linkedinprofiel.

Functies


Naast mijn operationele IT verleden vooral de laatste 25 jaar in diverse management rollen zoals IT Manager, IT Director, CIO en Project manager in zowel Nederland, Europa regionale als ook globale organisaties. Dit altijd met een sterke affiniteit met de business.

Aanpak

De ervaring die ik meebreng komt vooral tot zijn recht als er tussen de opdrachtgever en RAP management een duidelijke opdracht geformuleerd kan worden. Daarom is mijn aanpak bij voorkeur zoals hieronder beschreven. 

STAP 1


Naar aanleiding van de aanvraag/contact plan ik een bezoek op de locatie/hoofdkantoor van de organisatie waar het eerste orienterende gesprek plaats vind. Ik vind hierin directe kennismaking en omgeving belangrijk.

STAP 2


Na het eerste gesprek werk ik via een betaald onderzoek. Hierin wordt de opdracht verder uitgewerkt en de kaders verder aangescherpt. Dit gebeurt o.a. via interne interviews in de organisatie. Dit zal afhankelijk van de grootte van de opdracht tussen de 1 tot 5 dagen in beslag nemen.   

STAP 3


Dit betreft de ondertekening en uitvoering van de opdracht binnen de gestelde kaders en de oplevering van de opdracht. Doelstelling is om dit in 1 of meerdere deelblokken op te leveren waar mijn rol verschillend qua uitvoering kan zijn.